برگزاري همايش جنگ نرم و پدافند غيرعامل در حوزه سلامت در شهرکرد

برگزاري همايش جنگ نرم و پدافند غيرعامل در حوزه سلامت در شهرکرد

کد خبر: 42868 تاریخ انتشار: 1398/08/16
نمایش: 973
اخبار
همايش جنگ نرم و پدافند غيرعامل در حوزه سلامت روز سه شنبه ۱۴ آبان در سالن ابن سينا دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد برگزار شد.
 
همايش جنگ نرم و پدافند غيرعامل در حوزه سلامت روز سه شنبه ۱۴ آبان در سالن ابن سينا دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد برگزار شد.
 
رئيس دانشگاه علوم پزشکي خدمات بهداشتي و درماني چهارمحال و بختياري در اين همايش با اشاره به اهميت پدافند غيرعامل در حوزه سلامت افزود: دانشگاه علوم پزشکي يک دستگاه خدمات ‌رسان است و علاوه بر اينکه بايد در مواقع بحراني خسارت‌هاي جاني و روحي را مديريت کند، بايد خود را نيز سرپا نگه دارد از همين رو داراي رسالت مضاعفي است.
 
وي، تاب‌آوري به موقع در مواجهه با بحران‌ها و بلايا را نيازمند برنامه‌ريزي علمي دانست و عنوان کرد: توصيف و تحليل از امکانات موجود، شناسايي دقيق تهديدات، ايجاد آمادگي و تجهيز امکانات و منابع موردنياز از ديگر الزامات پدافند غيرعامل در حوزه سلامت به شمار مي‌رود.
  
رئيس دانشگاه علوم پزشکي اعتمادآفريني در جامعه را مهمترين عامل مهار بحران‌ها دانست و گفت: آموزش، پيشگيري و برنامهريزي دقيق از ديگر راهکارهاي لازم در اين حوزه به شمار مي‌رود.
 
در ادامه دکتر سهيل نصوحي افزود: هر حادثه وسيعي که فاجعه به شمار آيد بايد متولي مشخصي براي برنامه‌ريزي و چگونگي مواجهه با آن حادثه داشته باشد و متولي آن در کشور سازمان پدافندغيرعامل تعيين شده است.
وي گفت: هنوز برخي مسئولان به حساسيت موضوع پدافندغيرعامل به عنوان يک رسالت پي نبرده و وظايفي که در اين حوزه برعهده دارند را انجام نمي‌دهند که همين عامل سبب مي‌شود تا وحدت رويه در مديريت بحران‌ها و حوادث دسته‌جمعي با اختلال همراه شود.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/08/09

اسلاید دوره آموزشی

تاب آوری چیست؟

مبحث 21

آموزش مجازی


دوره های آموزش تخصصی پدافند غیرعامل 
 

دو برابر شدن حملات باج افزاری به مراکز درمانی طی سه ماه

پروژه گاپ

پوسترهای پدافند غیرعامل

فرم خام گزارش نکوداشت هفته