رئيس مجلس شوراي اسلامي قانون تشکيل سازمان پدافند غيرعامل کشور را به دولت ابلاغ کرد.

کد خبر: 212095 تاریخ انتشار: 1402/06/14
نمایش: 165
اخبار
به گزارش پايداري ملي، محمدباقر قاليباف روز يکشنبه در نامه‌اي به رئيس جمهور، قانون تشکيل سازمان پدافند غيرعامل کشور را ابلاغ کرد. طرح تشکيل سازمان پدافند غيرعامل از سال ۹۸ در مجلس دهم در دستور کار بود، ولي براي نخستين بار در مجلس يازدهم به تصويب نمايندگان رسيد و در ادامه، پس از رفت و برگشت اصلاحي بين مجلس و شوراي نگهبان، قانون تشکيل سازمان پدافند غيرعامل کشور به تأييد و تصويب شوراي نگهبان رسيد.
سازمان پدافند غيرعامل که داراي شخصيت حقوقي مستقل است، از ستاد کل نيرو‌هاي مسلح پيروي مي‌کند و قرار است از آمادگي دستگاه‌هاي اجرايي کشور در برابر «تهديد‌هاي جديد» اطمينان حاصل کند.
در قانون آمده که اين سازمان هدف‌هايي مانند «سياست‌گذاري، افزايش بازدارندگي، کاهش آسيب‌پذيري، مقاوم‌سازي زيرساخت‌هاي حياتي، حساس و مهم کشور، آسان‌تر شدن مديريت بحران در برابر انواع سلاح‌هاي نامتعارف همچون هسته‌اي، الکترونيکي و سايبري» را دنبال مي‌کند.
با اجراي قانون تشکيل سازمان پدافند غيرعامل، کارگروه پدافند غيرعامل کشور هم به رياست رئيس ستاد کل نيرو‌هاي مسلح ايجاد مي‌شود؛ اين کارگروه بالاترين مرجع تصميم گيري در زمينه پدافند غيرعامل است که همه دستگاه‌هاي لشگري، دولتي و عمومي غيردولتي بايد تصميم‌هاي آن را اجرا کنند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1402/08/09

اسلاید دوره آموزشی

تاب آوری چیست؟

مبحث 21

آموزش مجازی


دوره های آموزش تخصصی پدافند غیرعامل 
 

دو برابر شدن حملات باج افزاری به مراکز درمانی طی سه ماه

پروژه گاپ

پوسترهای پدافند غیرعامل

فرم خام گزارش نکوداشت هفته